התקשרו אלינו : 052-6928897 - המייל שלנו - shrem2626@gmail.com - בדיקה ראשונית ללא תשלום

התקשרו אלינו :
052-6928897 | 077-7065276
המייל שלנו - shrem2626@gmail.com
בדיקה ראשונית ללא תשלום

גרפולוגיה – זיוף חתימה בירושה או צוואה מה עושים?

גיליתם שזויפה חתימה בירושה או צוואה של הקרובים לכם? מה צריך לדעת?

כאשר אדם נפטר מהעולם הוא משאיר אחריו צוואה או צו ירושה אשר בהם הוא מפרט את רצונו האישי, כיצד להתנהל עם עזבונו בין כל היורשים שלו.

פונים אלי לא מעט אנשים אשר טוענים שהצוואה של הוריהם זויפה או לא נחתמה בידיהם,  או אחד מבני המשפחה שינה את תוכן הצוואה. נקודה זאת עלולה להביא הרס וחורבן גדול במשפחה בתוספת לאובדן של האדם הקרוב.

 רציתי לתת מספר 'טיפים' כדי לבדוק את הזיוף לפני שפונים לבתי משפט (תהליך שנמשך שנים רבות):

  • לערוך בדיקה ראשונית אצל גרפולוג מומחה בנושא זיופי חתימות ואימות כתב יד (הבדיקה הראשונית לגבי זיוף חתימה ללא עלות).
  • במידה והצוואה אינה מקורית אלא צילום, אפשר לבדוק גם ברשם הירושות האם יש עוד צוואות או שזאת היחידה. (כדאי להפקיד את הצוואה ברשם הירושות).
  • במידה והצוואה רשומה בכתב יד, צריך לבדוק שכולה נכתבה כך ולא רק בחלקה. אפשר לשלוח לגרפולוג את כתב היד של המנוח וכתב יד של הירושה על מנת לבצע אימות של כתב היד וגם של החתימה של המנוח.
  • חשוב מאוד  שתופיע המילה "צוואה" בראש הדף  ופרטי המצווה המדויקים ובנוסף תאריך עברי ולועזי של כתיבת הצוואה.
  • היורשים אינם יכולים להיות מעורבים בכל דרך בעת כתיבת הצוואה. במידה ויש הוכחה מוצקה לכך, הצוואה יכולה להיות פסולה.

ע"פ החוק זיוף חתימה של ירושה היא עבירה פלילית  שהעונשים עליה כבדים מאוד.

כאשר ישנו חשד לזיוף החתימה של המנוח, הבדיקה הראשונית יכולה להבחין האם ישנו 'קייס' משפטי ורק לאחר מכן לפנות לגרפולוג מומחה בכתיבת חוות דעת גרפולוגית משפטית.

חשיבות בדיקת מסמך המקור:

במידה ונמצא בידינו המסמך המקורי, נוכל לבצע בדיקת לחץ שהיא בין האלמנטים החשובים ביותר בבדיקה גרפולוגית משפטית והיא מראה לנו למעשה את החריטה שמותיר כלי הכתיבה בעברו השני של הנייר. בבדיקה מעין זו, אנו מודדים את מידת הלחץ, העומק, כמות הדיו שנשארת ואת מבנה הקו הנוצר כתוצאה ממידת לחץ הכתיבה.

כידוע, זיוף כל מסמך שהוא הנו עברה פלילית אשר יכול להוביל את המזייף לשנת מאסר אחת, אולם כאשר הזיוף נעשה בכוונה לקבלת דבר מה במרמה, העונש עלול להגיע לשלוש עד חמש שנים.

כאשר מגיע לבית המשפט לענייני משפחה דיון בנושא חשד לזיוף צוואה, בית המשפט ממנה מטעמו גרפולוג משפטי אשר עורך חוות דעת גרפולוגית משפטית שתביע בצורה חד משמעית, האם החתימה בצוואה זויפה או לא. לכל אחד מהצדדים ישנה אפשרות להתגונן, אך כאשר ישנה חוות דעת מבית המשפט, יותר קשה לערער עליה, משמע, ערעור מעמדו של בית המשפט בשל שהוא בחר את המומחה מתוך רשימה שלו, מובילה לחוות דעת גרפולוגית נגדית.

חשוב מאוד להבין שבית המשפט לענייני משפחה לא מאשר לבחור גרפולוג באופן חופשי אלא רק באישורו. אני חייב לציין שאני נתקל בזמן האחרון בהמון אנשים שמרגישים שלא נעשה אתם צדק בשל עובדה זאת.

כדי לערוך השוואה ואימות כתב יד וזיוף חתימה לצורך הכרעה יש צורך להשתמש בציוד כמו: מיקרוסקופ, הגדלות במחשב, תוכנת פוטושופ (לבחון האם התבצעה בחתימה פעולת 'העתק הדבק') ועוד.

לבני משפחה ישנו קושי לרוב להגיע לחומר המקורי של המנוח/ה או כאשר מביאים מסמכים ישנים באיכות ירודה או לא ברורה. כמו כן, ישנה חשיבות לבדוק את איכות הנייר עליו נכתבה הצוואה.

עוד חשוב לציין, שמדובר בבדיקה טכנית ולא בניתוח אישי של האדם. חוות הדעת יכולה לעזור בבית משפט, אולם ברוב המקרים אין צורך בהגעת הגרפולוג וחוות דעתו הכתובה מתקבלת בבית המשפט.

רוצים להימנע מהליך משפטי או ויכוח משפחתי בנושא זיוף חתימה בצוואה? גשו לעו"ד. בנוסף, צרפו 2 עדים שהיו נוכחים בעת החתימה וכך תהיו בטוחים שבמידה ובני משפחה מוצאים צוואה אחרת, תוכלו להוכיח זאת ע"י הצוואה המקורית.

Scroll to Top
גלילה למעלה דילוג לתוכן